Laatste paar vrije dagen - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van jeroenwouda - WaarBenJij.nu Laatste paar vrije dagen - Reisverslag uit Oxford, Verenigde Staten van jeroenwouda - WaarBenJij.nu

Laatste paar vrije dagen

Door: Jeroen

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2014 | Verenigde Staten, Oxford

Laatste paar vrije dagen


Afgelopen donderdag was de laatste dag waarop we een heel druk schema hadden. Weer allemaal lezingen over de voorzieningen van de universiteit etc. Op vrijdag hadden we het wat rustiger. We zijn in de middag uptown geweest, naar Krogers, dat is een soort AH XXXL. Er was ook een buffet waar je eten kon halen. We hadden toen we hier aankwamen met z’n allen honger dus hier hebben we geluncht. Er waren wraps en burrito’s maar je kon ook een bord krijgen met een keuze uit meerdere kipgerechten, groenten, vlees en Mac’n’Cheese (pasta met kaas). Ik vertrouwde de kookkunsten van de Amerikanen niet echt dus ben lekker voor een wrap gegaan. De wrap was met kip, sla en andere “koude” groenten. Ik dacht: hier kunnen ze toch niet zo heel veel fout aan doen. De rest koos voor een warme maaltijd. Ik heb daar ook wat van gegeten, maar dat was dus echt niet lekker. De groentes smaakten alsof ze 10 jaar in blik hebben gezeten, de Mac’n’Cheese smaakte naar plastic, het was gewoon echt niet lekker. Dus als je gezond probeert te doen, wordt dat gelijk afgestraft. Verder heb ik voor het eerst gebasketbalt. Er zijn 3 indoor courts waar (als er mensen genoeg mensen zijn) het meest van de tijd “pick up games” worden gespeeld. Dit is gewoon twee teams tegen elkaar en de verliezer verlaat het veld voor een nieuw team. Het merendeel van de tijd zijn hier gewoon genoeg mensen te vinden dus ik ga me hier zeker goed vermaken! Aansluitend zijn we gaan schaatsen, wat ook heel leuk was. Er zijn twee ijshockey banen, op de ene konden wij spelen, en op de andere werd een wedstrijd gespeeld. IJshockey is hier heel erg populair, en werd ook op een hoog niveau gespeeld. Die avond zijn we uit gegaan. Ik heb m’n ogen uit gekeken. Mocht je de details niet willen weten, ga dan nu door naar de volgende alinea, maar omdat ik het zo bijzonder vond wil ik het toch kwijt. Op een moment zie ik een jongen en een meisje dansen. Nou, je kan het niet echt meer dansen noemen, eerder doggystyle op de dansvloer; het meisje staat met haar kont helemaal naar achter en haar lichaam helemaal naar voren tegen die kerel achter haar aan te rijden. Die kerel achter haar doet verder niet zoveel, hij wiegt alleen maar wat heen en weer met z'n heupen, met zijn hand en soms handen op haar heupen/ rug. Ik wilde er eigenlijk een foto van nemen, maar ik denk niet dat ze dronken genoeg waren om dat niet door te hebben. Verder was er een meisje met een kerel aan het dansen, nu wel gewoon dansen, lekker tegen elkaar en af en toe zoenden ze wat. Dit klinkt vrij normaal, maar terwijl ze bezig waren, zat zij de hele tijd op haar telefoon te appen, smsen, facebooken etc, de hele tijd. Alleen als ze zoenden meestal niet. Toen na een tijdje hield zij er ineens mee op, ze geeft die kerel een hand (ja, gewoon een zakelijke hand) en loopt weg. Wat ook bijzonder is, er was een meisje met een jongen aan het dansen. Op een gegeven moment stopt ze, loopt naar een andere kerel toe en begint die van achter te schuren en tegen hem aan te dansen. Kort daarna gaat ze door naar een andere kerel en herhaalt haar moves. Dan besluit ze dat het welletjes en gaat weer volop kopkluiven met haar vriend waar ze in eerste instantie bij stond. Heel bijzonder allemaal. Het mooiste is nog dat we de volgende dag van onze Ipol (zegmaar onze mentormama’s en papa’s) horen dat het tot nu toe allemaal nog wel mee viel. Ik ben dus benieuwd hoe het er normaal aan toe gaat…


De volgende dag zijn we naar een shopping mall geweest, dit is een overdekt winkelcentrum met een heleboel winkels erin. Ik ben hier zeer goed geslaagd, ik heb maar liefst vijf spijkerbroeken gekocht en een paar all-stars. Ja, vijf is inderdaad heel veel, maar het is hier zoveel goedkoper. De broeken zijn allemaal van Levi’s, en in Nederland zit je waarschijnlijk zo tegen de 100 euro per broek aan, terwijl je er hier gemiddeld nog geen 40 euro voor betaalt. En all-stars, ja die zijn gewoon ook goedkoper hier. Zondag ben ik opnieuw naar de Walmart gegaan en heb ik weer gebasketbald. Ook heb ik vandaag mijn roommate ontmoet. Op het eerste gezicht een aardige jongen. Ik had het slechter kunnen treffen. Dit was in ieder geval mijn laatste echt vrije dag voor een lange tijd. Ik ben heel benieuwd naar hoe de colleges/ lessen zullen zijn, hoe de vakken zullen zijn, de professoren, de studenten en het hele leven op de campus. Afgelopen paar dagen waren er nog weinig van de lokale studenten. De meeste zijn vandaag aangekomen, dus tot nu toe was het nog heel rustig. Ik denk dat we maar met een kleine 20 man in onze “Hall” waren, waar toch zeker een paar honderd studenten horen te wonen. Nu gaat het echte studeren dan echt beginnen! Tot nu toe voelde het als een soort van vakantie, je ontmoet namelijk allemaal nieuwe mensen, doet leuke dingen (het grootste gedeelte van de tijd dan) en je bent ver weg van thuis. Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!


  • 28 Januari 2014 - 09:04

    Regie:

    Hey Jeroen!

    Even laten weten dat ik geniet van je verhalen!
    Heerlijk je observaties ;) Fijn zo te kunnen meeleven :)
    Heel veel succes gewenst met de start van je studie daar... en maak er een mooie mix van: vakantie én studeren... is jou wel toevertrouwd :)

    Veel liefs,
    Regie

  • 30 Januari 2014 - 13:06

    Hilke:

    Wauw Jeroen! Leuke verhalen heb je al geschreven! Ik waan me zo helemaal in jouw wereld daar.. :) Klinkt erg goed allemaal, leuke mensen en top locatie! En sneeuw; nice :D Ik wens je heel veel succes met studeren, maar vooral ook veel plezier!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en foto's!

    Groetjes Hilke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 16 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 4521

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 15 Juni 2014

Amerika

Landen bezocht: